Οι αγριόχηνες κι η παιχνιδιάρα μάγισσα!
ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Καθώς οι αγριόχηνες
φεύγαν, γι’ αλλού πετούσαν,
σχημάτιζαν μεγάλο V
και τα παιδιά κοιτούσαν.
Εκείνο που ούτε ένα παιδί
να δει δεν το μπορούσε,
ήτανε μία μάγισσα
που ανάμεσα πετούσε!
Σ’ ένα μπαλόνι κάθονταν!
Καλά ισορροπούσε!
Αόρατη, μα όλα αυτή,
Τ’ άκουγε, τα κοιτούσε.
ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
“Παρέα τώρα τα φτερά
όλο ρυθμό ας χτυπάμε.
Έτσι, όσες είμαστε μπροστά
τις πίσω βοηθάμε”.
“Κι εμείς που δυναμώνουμε,
καθώς ακολουθούμε,
σαν κουραστείτε θα’ ρθουμε
στη θέση σας να μπούμε”.
“Κρατάτε το σχηματισμό
στη λίμνη, στην πεδιάδα,
πιο σίγουρα, πιο γρήγορα
πετάμε σαν ομάδα”.
ΜΑΓΙΣΣΑ
“Πο πο με ξεκουφάνανε
οι χήνες, τι να κάνω;
Αν το μπαλόνι ζαλιστεί
θα πέσω από δω πάνω”.
“Μα μόλις το θυμήθηκα
αόρατη έχω γίνει!
Γι’ αυτό και σημασία εδώ,
καμιά τους δε μου δίνει”.
ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
“Αν θ’ αρρωστήσει κάποτε
χήνα, ή αν χτυπήσει,
κοντά της δυο θα τρέξουμε,
μας το ‘μαθε η φύση”.
“Αυτή μαθαίνει σ’ όλες μας
το τι θα πει φιλία,
το τι σημαίνει νοιάζομαι,
το τι συνεργασία”.
“Διαλέγουμε το δρόμο μας,
με πίστη στην καρδιά μας
και τότε στον προοριμό
μας πάνε τα φτερά μας!”
ΜΑΓΙΣΣΑ
“Πο πο με ξεκουφάνανε
οι χήνες, τι να κάνω;
αν το μπαλόνι ζαλιστεί
θα πέσω από δω πάνω”.
“Μα μόλις το θυμήθηκα.
Αόρατη έχω γίνει!
Γι’ αυτό και σημασία εδώ,
καμιά τους δε μου δίνει”.
ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
“Παρέα πάλι τα φτερά
όλο ρυθμό ας χτυπάμε.
‘Ετσι, όσες είμαστε μπροστά
τις πίσω βοηθάμε”.
“Κι εμείς που διναμώνουμε
καθώς ακολουθούμε,
σαν κουραστείτε θα ‘ρθουμε
στη θέση σας να μπούμε”.
“Κρατάτε το σχηματισμό
στη λίμνη, στην πεδιάδα,
πιο σίγουρα, πιο γρήγορα
πετάμε σαν ομάδα”.
Η φύση πράγματι έχει “προικίσει” τις αγριόχηνες με ικανότητες τέτοιες, ώστε να νοιάζονται η μια για την άλλη και να αλληλοενθαρρύνονται κατά την ώρα της πτήσης προς τον κοινό προορισμό.
Από τη φύση τους είναι συνεργατικές και δείχνουν πνεύμα ομαδικότητας. Γι’ αυτό φτάνουν στον προορισμό-“στόχο”, πιο εύκολα, πιο γρήγορα και με ασφάλεια, απ’ότι αν η κάθε μια πετούσε χωριστά ή σε ολιγάριθμες αμάδες.
Τούτο η έμμετρη ιστορία που δραμοτοποιείται πολύ εύκολα, θέλει να κάνει τις γριόχηνες, “δασκάλες” και “πρότυπα” στις ψυχές και το νου των παιδιών.