Το Πιάνο και τα βατραχάκια. Ηχογραφημένο Μουσικό Παιχνίδι.
Ηχογραφημένο Μουσικό Παιχνίδι, με “πρωταγωνιστές” το πιάνο και τα βατραχάκια!
Για παιδιά από 2 έως 7 χρονών.
Α! φάση: Παρουσίαση τους θέματος
Το πιάνο είναι έγχορδο, κρουστό και πληκτροφόρο μουσικό όργανο. Έχει λοιπόν κι αυτό χορδές. Δεν φαίνονται όμως, γιατί τις “κρύβει” μέσα του. Για να “μιλήσει” πρέπει να χτυπήσουμε με τα δάκτυλα μας τα πλήκτρα του. Με το χτύπημα των πλήκτρων, τα σφυράκια που υπάρχουν στο εσωτερικό του, ακουμπούν τις χορδές. Έτσι παράγεται ο ήχος του μεγάλου αυτού μουσικού οργάνου. Ο μουσικός που παίζει πιάνο, λέγεται πιανίστας.
Να ένα μικρό ποιηματάκια που “μιλά” για το πιάνο, με τον δικό του τρόπο.
Βάλτε τα χεράκια
στα πλήκτρα του πιάνου
με τα δαχτυλάκια
να παίξουμε μαζί.
Κι αν δεν βλέπεις τις χορδές
μες το πιάνο πως “μιλούνε”,
σου το λέω μυστικά,
πως σφυράκια τις χτυπούνε!
Στα παιδιά συστήνουμε το πιάνο μέσα από την ηχογράφηση (με αριθμό 15) που ακολουθεί και που θα τα “οδηγήσει” να κινηθούν πηδώντας σαν βατραχάκια! Πατήστε παρακαλώ, πάνω στον αριθμό 15, από κάτω, για να ακούσετε.
Β! φάση: Βίωση με κίνηση στο χώρο, παιχνίδι
Ακούγοντας την ηχογράφηση αρ. 16 (θα παρουσιαστεί στο τέλος του κειμένου), που περιλαμβάνει: πιάνο – παύση – πιάνο- παύση – πιάνο, τα παιδιά μιμούνται την “πηδηχτή” κίνηση των βατράχων. Όταν δεν θα ακούγεται η μουσική, στις παύσεις δηλαδή που έχουμε δημιουργήσει, καλούμε τα παιδιά να γίνονται “αγάλματα” – βατραχάκια!
Σ’ ένα πιο προχωρημένο στάδιο βίωσης αυτού του παιχνιδιού, μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να κινούνται σε χαμηλότερο επίπεδο όταν η μουσική θα είναι σιγανή και σε ψηλότερο, όταν η μουσική θα είναι πιο δυνατή. Με τον τρόπο αυτό, τα παιδιά ζουν το σιγά και δυνατά. Αλλιώς, την ιδιότητα του ήχου που λέγεται ένταση.
Ακολουθεί η ηχογράφηση αρ. 16 για το παιχνίδι. Πατήστε λοιπόν πάνω στον παρακάτω αριθμό και καλό παιχνίδι!
Στο πιάνο αυτοσχεδιάζει ο Δημήτρης Ιωσήφ.